In de Youngleaders training zit een module die “de ideale buurt” heet. Erg toepasselijk en vanavond besproken met de groep jongeren die het klein dierenpark o.a. beheert.
We stelden de vraag: Wat is de ideale plek (Dierenpark)?
Op nummer 1 staat ‘Alles mooi, schoon en netjes maken en het moet ook veilig zijn’. Top uitgangspunt!
Ze benoemden dat er bij de dieren het een en ander veranderd moet worden zodat het verblijf voor de dieren geoptimaliseerd wordt.
Er kwam ook duidelijk naar voren dat er absoluut niet nog meer spullen (rommel) naar de tuin gesleept moet worden, we moeten juist opruimen. En hoe lief en vriendelijk het misschien bedoelt is; we willen en kunnen ook geen droppunt voor andermans dier(en) worden. Tenzij de (oude) eigenaar €1000,- sponsorgeld wil betalen voor eten en stro per jaar zolang het gedropte dier op het park verblijft 😉.
We krijgen een bijdrage van plaatselijk belang voor eten en stro en dit is net genoeg om de huidige dieren van te verzorgen. Zijn er onverhoopt problemen met een dier en moet deze naar een veearts dan moeten we dit ook kunnen bekostigen. Dieren zijn een grote verantwoordelijkheid. Daarom het besluit om niet nog meer beestjes aan te nemen.
Op dit moment hebben wij geen ruimte voor dieren en spullen, maar willen we het parkje vooral netjes en toegankelijk voor een ieder maken én houden. Mochten we in de toekomst toch iets nodig hebben, dan zullen we een oproep plaatsen.
Sonja Timmer is de beheerster van het dierenpark en u kunt zich tot Sonja richten als u vragen hebt omtrent de dieren of spullen. Sonja is te bereiken via sonja@jongerenorganisatiehaulerwijk.nl
Wat is voor nu een handige stap om te zetten om tot de ideale plek te komen?
Dat wisten de jongeren wel. Er moet een logisch plan komen. Te beginnen met sorteren van de spullen die er staan. Wat kan er weg, wat is bruikbaar. Een goed beginpunt. Orde scheppen en vandaaruit de boel opbouwen tot een prachtige, nette, veilige plek voor jong en oud.
Er werden taken uitgedeeld. Zo werd er een corveelijst gemaakt want het hok moet netjes blijven zodat zowel ouderen kunnen koffie drinken als jongeren kunnen chillen.
Een van de jongeren maakt een planning en taakverdeling voor de doe-dag op 15 maart zodat dit gestructureerd verloopt en er al een flinke slag gemaakt kan worden. Hoewel ze al bezig zijn met kleine klusjes hebben de jongeren aangegeven dat ze na de doe-dag wekelijks verder gaan met het opknappen van het gebouw en het terrein. Komt u ons ook helpen? We kunnen uw hulp enorm goed gebruiken. U bent 15 maart vanaf 10.00 uur van harte welkom op het dierenpark. Uiteraard bent u de weken daarna ook van harte welkom!


Reactie plaatsen
Reacties